Tarjouksenteko lyheni kahdesta viikosta kahteen päivään.
Tutustu asiakastarinaan

Ratkaisut

KlaroCPQ Enterprise

Enterprise -ratkaisumme avulla rakennat myyjillesi kokonaisprosessin asiakkaiden tarpeiden määrittämisestä ratkaisuvalintaan, ja sen pohjalta tarjousten laadintaan. Sovelluksen käyttöönotto vaatii projektin, jonka jälkeen sovelluksesta veloitetaan jatkuva käyttöpalvelu.

 

Ota yhteyttä ja jutellaan lisää

 

Klaro Digital Customer Channel

Digital Customer Channel on kokonaisratkaisu B2B-myyntiprosessiin. Digital Sales Process on palvelu, jonka avulla palvelet asiakastasi saumattomasti läpi ratkaisun elinkaaren uudella tapaa. Palvelu muodostuu KlaroCPQ -ratkaisuista sekä yrityksen omista liiketoimintasovelluksista. Palvelu tarjotaan sinun tarpeittesi mukaan ratkaisutoimituksena.

 

Ota yhteyttä myyntiimme, niin jutellaan lisää ratkaisusta


Ratkaisujen sisällöt

 

KlaroCPQ Enterprise
Ominaisuudet Sizing
Configuration
Pricing
Quoting
Install base
Analytics
Interfaces
Workflows
Käyttöönotto Käyttöönottoprojekti
Hinnoittelu Käyttöpalveluna +
Konsultointiprojekti

 


KlaroCPQ ominaisuudet eri moduleissa

Sizing: Mitoitussovelluksen avulla myynti määrittää tarkalleen vaativankin asiakastarpeen.

Configuration: Konfiguraattorisovelluksella valitaan asiakkaalle oikeat tuotteet ja palvelut. Valinta voidaan automatisoida mikäli yrityksellä on käytössä Sizing -mitoitussovellus. 

Pricing: Hinnoittelusovelluksella laaditaan hinnoittelu valituille tuotteille ja palveluille. Hinnoittelun voi laatia millä tahansa valuutalla. Ratkaisun hinnoittelu voi olla automaattinen mikäli yrityksellä on käytössä konfigurointityökalu. Sovelluksessa pystytään joustavasti hyödyntämään muista järjestelmistä hyödynnettävää tietoa eri rajapintojen avulla.

Quoting: Tarjoushallinnansovelluksella laadintaan tarjoukset asiakkaalle tehtyjen ratkaisuvalintojen pohjalta. Saat asiakkaalle tarjouksen, joka sisältää juuri tähän tapaukseen soveltuvat oikeat sopimusehdot yrityksesi brändin mukaisesti. Saat myös tuotetiedot eriteltynä asiakkaalle. Myy myös globaalisti eri kieliversioiden avulla.

Install Base: Laitekantasovelluksen avulla yritys ylläpitää myytyjen laitteiden tuotetiedot läpi tuotteen elinkaaren. Hyödynnä tietoa lisämyyntiin yrityksen palvelumyynnissä tai referenssipankkina toimitetuista ratkaisuista.

Analytics: Analytiikkaratkaisuilla saat tehtyä tarkan analyysin tarjousten sisällöstä. Tee aivan uudenlaista analyysiä sekä tarjotuista että myydyistä ratkaisuista. Johdat yrityksen myyntiä paremmin tarkemmalla tiedolla, ja rakenna analytiikan avulla voittavia sekä paremmin kannattavia tarjouksia.

Interfaces: Rajapintaratkaisuilla haet ja tuotat tietoa liittyen muihin järjestelmiin. Hae asiakastiedot ja toimita tiedot myydyistä ratkaisuista toiminnanohjaukseen tai vaikkapa asiakkaan hankintajärjestelmään. Hallitse käyttäjiä tehokkaasti Single Sign-On -ratkaisuilla ja tallenna dokumentit yhteiseen dokumentinhallintaan.

Workflows: Sovelluksella rakennetaan asiakkaan myyntiprosessit halutulla mallilla vastaamaan organisaation käyttötapoja ja organisaatiomallia. Tee kätevästi yhteistyötä myyntikumppaneiden kanssa. Ohjaat myyntiäsi myymään oikeita ratkaisuja!


KlarCPQ:n hyödyt:

 

Sovelluksemme nopeuttaa myyntiä.

Myyntiprosessi asiakkaan tarpeiden määrittelystä sopimusneuvotteluun on selkeästi määritetty ja toteutettu älykkääseen digitaaliseen ratkaisuun. Tämä tuo selkeyttä ja nopeutta myyntiprosessiin. Älykkäät myynnin työkalut voidaan sovittaa osaksi yrityksenne myyntiprosessia.

 

Tehostimme tarjouksentekoa 80% Metso-Outotecilla

 

Myynti voi keskittyä myyntityöhön.

Myynti tarvitsee vähemmän teknistä osaamista, kun teknisen ratkaisuvalinta on tuotu älykkääseen digitaaliseen työkaluun. Yrityksen sisäiseen tiedonhankintaan tulee menemään vähemmän aikaa ja resursseja. Älykäs myynnin työkalu nostaa myynnin nopeutta sekä tehostaa myyntiä. Saat tehtyä enemmän tarjouksia samalla tiimillä.

Lue lisää ja tutustu blogiimme: ”Auta myyntiäsi myymään ratkaisujasi 2020-luvun tapaan”

Rakenna ratkaisusi asiakkaan tarpeeseen – kerää tiedot systemaattisesti.

Tiedä millaisen ratkaisun asiakkaasi haluaa tarkan teknisen tiedon pohjalta. KlaroCPQ -ratkaisu mahdollistaa asiakastarpeiden tarkan määrittelyn ja sen pohjalta parhaan ratkaisun valinnan asiakastarpeeseen.

Lue lisää ja tutustu blogiimme: ”Tee tarjouksesi älykkäämmin”

 

Älykäs automaatio helpottaa myyntityötä.

Älykkään ja automatisoidun sovelluksen avulla pystyt asiakastarvetta vasten etsimään tarjoamastasi parhaan mahdollisen ratkaisun tehokkaasti. Sovellus ohjaa käyttäjää sujuvasti eteenpäin myyntiprosessissa ja tarjoustyössä. KlaroCPQ palvelee aidosti myyntiä, jolloin myyjä voi keskittyä asiakkaan palveluun.

 

Lue lisää tietopankistamme

 

Tarjoukset ovat yhdessä tietopankissa hyödynnettävissä – analysoi myyntiäsi uudella tapaa.

Myyntijohto saa uudenlaisen näkyvyyden tarjouksiin ja yrityksen on mahdollista analysoida yhtenäisen tarjousdatan pohjalta merkittävästi tarkemmin yrityksen tekemiä tarjouksia. Yritys pystyy tekemään uudenlaista won-loss analyysiä yhdessä tietokannassa olevasta tarkasta tarjoustiedosta.

 

Yhtenäinen myyntiprosessi koko yrityksessä.

Saat kätevästi kaikki yrityksen myyjät yhtenäiseen myyntiprosessiin, jopa kansainvälisen myynnin vaatimusten mukaisesti. Ota haltuun jälleenmyyjäverkosto tarjoamalla yhtenäinen ratkaisukatalogi ja tarjousprosessi.

Lue aiheesta blogistamme ”Ohjattu myyntiprosessi edistää myyntiä”. 

  

Asiakasratkaisun elinkaaren hallinta yhdessä asiakkaan kanssa.

Myyntiprosessin kokonaishallinta tuo laatua myös tuotanto-toimitusvaiheeseen ja elinkaaripalveluihin. Asiakkaan saama läpinäkyvyys lisää luottamusta ja varmistaa, että asiakas saa haluamansa. Tämä lisää asiakkaan kokemaa tyytyväisyyttä.

Lue aiheesta blogistamme Ratkaisujen elinkaarenhallinta lähtee myynnistä

 

Varmista tarjoustesi oikea hinnoittelu.

Yrityksesi ratkaisut tulee varmasti hinnoiteltua oikean hinnoittelun mukaisesti ja KlaroCPQ varmistaa, että myynti voi tehdä vaikkapa alennukset sovittujen sääntöjen mukaan. Pystyt myös hyödyntämään hankinnasta tulevia kustannustietoja helposti. Varmistat myyntihintojen kannattavuuden, jopa eri valuutoilla.

Lue aiheesta lisää blogistamme: ”Miksi KlaroCPQ on erinomainen työkalu kansainvälisessä kaupassa?”

Tehokas tiedonhallinta mahdollistaa yrityksen sujuvan liiketoiminnan.

Klaron ajatus on tarjota työkalut, jotka hyödyntävät tietoa useista järjestelmistä. Järjestelmät ovat integroitu yhteen kanavaan, joka on helppokäyttöinen ja tehokas tapa hyödyntää tietoa myyntityössä ja toimittaa tiedot organisaatiossa eteenpäin. Klaro myyntisovellusten käyttö tehostaa tuotanto- ja toimitusvaiheita, koska asiakkaalle myyty ratkaisu on helppo siirtää tuotantoon datan säilyessä yhtenäisenä. Samoja tietoja ei tarvitse syöttää useita kertoja eri järjestelmiin.

 

Lue lisää tietopankistamme

Kiinnostuitko?

Tilaa uutiskirje digitaalisen myynnin maailmasta!

FAQ / Usein kysyttyjä kysymyksiä

Mikä on KlaroCPQ?
Kenelle KlaroCPQ sopii parhaiten?
Mitä KlaroCPQ:lla voi tehdä?
Mitkä ovat KlaroCPQ:n hyödyt?
Mitä haasteita erityisesti ratkaistaan KlaroCPQ sovelluksilla?
Miksi hankkia KlaroCPQ?
Miten voin ottaa KlaroCPQ:n käyttöön?
Mitä KlaroCPQ tarjoaa tarjousprosessin tuotteistamista ja automatisointia harkitsevalle yritykselle?
Mitä uutta KlaroCPQ tarjoaa yritykselle, jolla on jo käytössä ERP, PDM, CRM ym. vastaavat järjestelmät?
Onko KlaroCPQ suunnittelujärjestelmä?
Palveleeko KlaroCPQ ulkomaankaupan tarpeita?
Miten KlaroCPQ eroaa muista vastaavista järjestelmistä?
Mitä KlaroCPQ maksaa?

Kiinnostuitko?

Marko Rapeli
Chief Growth Officer
+358 50 3233 973
marko.rapeli@klarocpq.fi

Ota yhteyttä

Kuulumisia digitaalisen myynnin maailmasta

Raportti: Teollisuuden myynti 2021 -kyselytutkimus

Opas

Teollisuuden myynti 2021 -kyselytutkimuksen tarkoitus on antaa yleiskuva suomalaisten teollisuusyritysten myynnin kehitystoimenpiteistä tuleville vuosille. Tutkimus toteutettiin helmi-maaliskuussa 2021. Tuossa vaiheessa oli kulunut vuosi Covid19 -pandemian…

Vinkit digitalisaatioon

Klaron 8 vinkkiä B2B-myynnin digitaaliseen kehitykseen

Blogi

Teollisuusyrityksistä 2/3 miettii tällä hetkellä myyntiprosessien digitalisointia. Tässä kirjoituksessa nostamme esiin 8 vinkkiä, mitä teollisuusyritysten kannattaa huomioida B2B-myynnin digitalisoimisesta. Artikkelin vinkit tuovat esille näkökulmia toimenpiteisiin,…

digitalisointi

6 näkökulmaa B2B -myynnin digitalisointiin

Blogi

B2B-myynnin digitalisointi on päivän trendisana eikä vain johtuen koronaepidemiasta. Ostokäyttäytyminen muuttuu edelleen, ja myös B2B-asiakkaat haluavat ostaa ja tehdä heidän ostamiseen liittyviä vaiheita digitaalisesti verkkopalvelun…