Blogi

Ratkaisujen elinkaarenhallinta lähtee myynnistä

Yritykselläsi voi olla tuhansia tai jopa miljoonia myyntiartikkeleita. Miten löydät tällaisesta vaihtoehtojen massasta asiakkaalle parhaiten soveltuvan kokonaisratkaisun sen koko elinkaarelle?

Ratkaisuja elinkaarenhallinnan ongelmiin on varmasti monenlaisia. Klaron näkemys on, että se lähtee myynnistä, joka kaupankäynnissä määrittelee asiakkaan tarvitseman ratkaisun.

Koskaan laajaan tarjoamaan liittyvä datamassan käsittely ei ole ollut näin helppoa kuin nyt. Modernit datakeskeiset myynnin järjestelmät mahdollistavat oikean ratkaisun löytämisen (Configuration) ja tämän jälkeen automatisoidun myyntiprosessin (Pricing & Quoting).

Parhaimmillaan saat asiakkaasi kertomaan järjestelmälle, että mitkä ovat hänen tarpeensa ja näin saat myyntiin merkittävää etua kun saat tarkalleen määritettyä asiakkaasi tarpeet. Tarpeiden selvittämiseen voidaan käyttää jopa testityökaluja (Sizing), jotka mitoittavat asiakkaan tarpeet automaattisesti. Näitä mitoitustietoja vasten automatisoitu työkalu voi etsiä helposti juuri asiakkaalle sopivat oikeat ratkaisut. Tämän jälkeen moderni myyntikonfiguraattori ehdottaa sinulle automaattisesti käyttötarpeeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut.

Ymmärtämällä näin asiakkaan tarpeet ja hyödyntämällä yrityksesi tarjoamatietoa ketterästi pystyt löytämään oikeat ratkaisut oikeaan myyntihintaan. Samalla myyjä ohjaa yrityksen toimintaa asiakasrajapinnassa ja auttaa kasvattamaan yrityksen kilpailukykyä.

Käyttämällä moderneja myynnin digitaalisia työkaluja

  • saat aikaa asiakkaan tarpeiden ymmärtämiseen ja parannat näin yrityksen tarjoamaa
  • löydät helposti laajasta tuoteportfoliosta parhaan ratkaisun asiakkaan tarpeeseen
  • pystyt aidosti keskittymään asiakkaaseen ja palvelemaan asiakasta
  • saat luotua voittavan tarjouksen paremmalla tuotolla ja asiakastyytyväisyydellä
Tuotteen elinkaarenhallinta uudelle tasolle

Kaupan jälkeen ratkaisu pitää luonnollisesti toimittaa asiakkaalle. Klaron ratkaisuilla pystyt hallitsemaan ratkaisun kokoonpanoa myynnistä aina toimitukseen ja elinkaaripalveluihin.

Klaro voi toimittaa ratkaisun, jonka avulla saadaan tuotetieto haltuun koko ratkaisun elinkaaren ajalta. Ratkaisulle näin syntyy koko sen elinkaaren ajalle merkittävää lisäarvoa. Ratkaisun omistaja pystyy optimoimaan ratkaisun kokoonpanoa ja siihen liittyviä elinkaaripalveluita paremmin vastaamaan laitteen omistajan käyttötarpeita. Tuotteella on parempi jälleenmyyntiarvo, kun tunnetaan sen käyttötavat sekä -tarpeet, ja jäljellä oleva käyttöikä tarkemmalla tasolla. Paremmalla tuotetiedonhallinnalla pystytään todentamaan myös tuotteen osien tilanne ja laatu.

Parempi kyvykkyys tuotetiedonhallintaan ratkaisun koko elinkaarelle tuo myyvälle yritykselle merkittävää lisäarvoa itse ratkaisuun ja lisää näin yrityksen kilpailukykyä. Hallitsemalla paremmin ratkaisun sisältöä voit saada paremman myyntihinnan ja katteen, koska ratkaisusi pystyy tuottamaan ostajalle enemmän lisäarvoa.

Voimme mahdollistaa sovelluksillamme:

  • integroidun eli tiivisti sulautetun kokonaisjärjestelmän yrityksen ratkaisujen hallintaan
  • reaaliaikaisen datan käsittelyn
  • loppukäyttäjää helposti ja yksinkertaisesti palvelevan järjestelmäkokonaisuuden

Tutustu lisää meidän ratkaisuihin: https://www.klarocpq.fi/ratkaisut/

Ota meihin yhteyttä, niin kerromme lisää meidän ajatuksista kehittää teidän liiketoimintaa: https://www.klarocpq.fi/#content-bottom

 

Kiinnostuitko?

Tuomas Koskiniemi, Managing Director

tuomas.koskiniemi@klarocpq.com
+358401766204 

Tilaa uutiskirje

 

Ota yhteyttä

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.