Blogi

Miten saat myyntiin parempaa tulosta!

ERP ohjaa yritysten tuotantoprosesseja_rakennustyömaa

CPQ:n vahvuus perustuu siihen, että se tukee myyntiä tuottamaan yrityksen kannalta parhaita mahdollisia tarjouksia. Hyvällä myyntikonfiguraattorilla tarjottavat ratkaisut tehdään asiakkaan tarpeen mukaan, tuottaen samalla yritykselle parhaan mahdollisen myyntihinnan ja katteen. KlaroCPQ:lla voidaan rakentaa erilaisia vaihtoehtoisia ratkaisuja, joiden avulla pystytään tarjoamaan asiakkaan kannalta hänelle paras ratkaisu, samalla huomioiden omat taloudelliset tavoitteet.

Klaron CPQ-työkalun avulla myynti pystyy palvelemaan asiakasta todellisella Win-Win ratkaisulla!   

Yritys ei voi rakentaa asiakassuhteitaan huonosti kannattaviin kauppoihin. Myyjän vastuulla ei ole vain myynti mihin tahansa hintaan, vaan myydä taloudellisesti kestäviä ratkaisuja. Hyvä CPQ-ratkaisu varmistaa, että myynnillä on tieto myyntihinnan lisäksi myös tarjouksen kannattavuudesta. Kannattava asiakassuhde luo pohjaa pitkäaikaisen yhteistyölle, ja myyjälle paljon lisämyyntimahdollisuuksia. Olemassa olevalle asiakkaalle on kuitenkin helpompaa myydä, mikä tarkoittaa myyjälle parempaa palkanmaksua pienemmällä vaivalla.

KlaroCPQ:lla teet siis enemmän rahaa!

Klaron CPQ -ratkaisu sisältää hinta- ja kustannustiedot yrityksen käyttämissä valuutoissa. Myyt sitten euroilla, dollareilla, juanilla tai vaikkapa Chilen pesoilla, niin sinulla on hinnat aina ajantasalla. Näin myyjän ei tarvitse tarkistella tarjoustaan taskulaskimella ja pienennät merkittävästi valuuttariskejä. Näin teet modernilla CPQ-ratkaisulla valuuttariskienhallinnasta helppoa.

Myynninjohtamiseen uutta otetta

Myyntijohtaja on useasti riippuvainen sisäisten myyntikokousten raportoinnista. Hänelle kerrotaan, että mitä on tarjottu ja kenelle, ja millä hintaa. Kuitenkin nykypäivää on se, että nämä tiedot avoimesti saatavilla tietojärjestelmästä.

KlaroCPQ sisältää arvokasta tietoa siitä mitä on tarjottu, millä on voitettu ja millä hintaan sekä katteilla. Klaron sovellukset tuovat siis arvokasta tietoa myynnin johtamiseen aivan uudella tavalla ja saat myyntiin aivan uudenlaisen otteen. Tiedät tarkalleen millä ratkaisuilla olet voittanut ja millä olet hävinnyt, ja tämä antaa yrityksellesi aivan uudenlaisen ulottuvuuden kilpailukyvyn kehittämiseen. Johdat modernilla myyntikonfiguraattorilla aidosti datalla eikä vain arviolla missä mennään ratkaisujesi kilpailukyvyn kanssa.

Klaron CPQ -työkalulla pystyt avoimesti jakamaan tietoa yrityksen sisällä.  Tiedät tarkalleen mitä on myyty muille asiakkaille vastaavassa tarpeessa. Myyjän ei tarvitse kaivella sähköpostejaan eikä soitella organisaatiota läpi, kun hän metsästää vanhoja tarjouksia. KlaroCPQ:ssa on jo tuo kaikki tarvittava tieto.

KlaroCPQ voi sisältää monentasoisia oikeuksia tehdä tarjouksia. CPQ -työkalu tarjoaa tarjousprosessin säännöt ja niitä voi joustavasti säätää tilanteen mukaan. Esimerkiksi myyjällä voi olla oikeus tehdä CPQ:ssa tarjouksia vain vakiohinnaston mukaan, tai sitten hänelle voidaan antaa oikeuksia tehdä alennuksia hyvinkin joustavasti.

KlaroCPQ:n avulla yrityksen tarjouksia voidaan katselmoida ajasta ja paikasta riippumatta. Klaron CPQ -työkaluun voidaan rakentaa yritykselle tarjousprosessi yrityksen hyväksyntäkäytäntöjen mukaisesti. Tämä on kätevää, etenkin jos myyntiorganisaatio on kansainvälinen. Klaron CPQ:lla saa myös haltuun jälleenmyyntikanavat ja niiden tekemät tarjoukset. Jälleenmyyjien kanssa voidaan sopia omat prosessit ja dokumenttipohjat, jotka ovat saatavilla KlaroCPQ:sta.

Investoimalla myynnin työkaluihin myynnin aikasyöpöt saadaan loppumaan, ja tarjousten tekemiseen saadaan uutta tehokkuutta, ja eritoten korkeaa laatua tarjousten sisältöön.  

Tutustu meidän ostajan oppaaseen ja ratkaisutarjoamaan, ja jutellaan lisää KlaroCPQ myyntikonfiguraattorin hyödyistä!

Kiinnostuitko? Tehostetaan myyntiänne yhdessä.

Tuomas Koskiniemi, CEO

tuomas.koskiniemi@klarocpq.fi

+358401766204

 

Ota yhteyttä

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Please follow & like us :)

LinkedIn
Share
Follow by Email
RSS