Blogi

Industry 4.0 – mitä se tarkoittaa myynnin näkökulmasta?

Industry 4.0 on tällä hetkellä hyvin iso termi. IoT -ratkaisut, Digital Twin, Smart Factory, you name it! Fokus on monesti tuotantomenetelmien tehostamisessa ja tuotteiden tarkemmassa analysoinnissa.

Kysynnän tarkemmalla ymmärtämisellä tulee olemaan jatkossa isompi merkitys teollisuustuotantoa harjoittavilla yrityksillä. Yritykset saattavat jo ymmärtää isossa kuvassa mitä heidän asiakkaansa haluavat, mutta mitä nämä tarpeet ovat tarkalleen ja kuinka nämä tarpeet oikeasti ratkaistaan on monesti hukassa.

Myynnin näkökulman ratkaisuun ei ole panostettu tällä hetkellä riittävästi yrityksissä. KlaroCPQ -ratkaisu lähtee asiakastarpeiden määrittämisestä ja mallintamisesta systemaattisesti myynnin järjestelmään. Klaron CPQ -tuotteella myynnille syntyy tarkka kuva ratkaisuista mille kohdistuu asiakaskysyntää.

Myyntivaiheessa KlaroCPQ:lla pystytään myös kartoittamaan tuotantomahdollisuuksia paremmin. Alihankkijaketju saadaan haltuun ja toimitusajat pystytään lupaamaan entistä tarkemmin ja varmemmin jo tarjousvaiheessa.

 

Tuotetiedosta tukea myyntiin!

Iso osa Industry 4.0 liittyy tuotetiedon digitalisointiin ja sen hyödyntämiseen esimerkiksi 3D -malleissa. Jotta tuotantovaiheessa ja tuotteen elinkaarenhallinnassa voidaan hyödyntää tuotetietoa niin se luonnollisesti pitää määrittää jo myyntivaiheessa. Tästä nouseekin luonnollisesti kysymys:

Tiedätkö mitä yrityksesi oikeasti tarkalleen myy?
 

KlaroCPQ:n avulla pystyt konfiguroimaan myytävän tuotteen ja hallitsemaan koko tuotteen elinkaarta myynnistä elinkaaripalveluihin.

 

Tuotetiedon hyödyntäminen kaupallisesti

Tiedätkö mistä teidän ratkaisunne ja tuotteiden hinnat muodostuvat? Onko yrityksenne myynnillä katteet kohdillaan? Tärkeää toki on, että tarjouksiin liittyvät ratkaisut ovat tiedossa tarkasti. Ei kuitenkaan sovi unohtaa, että asiakaskokemus on todennäköisemmin se, joka ratkaisee! Klaron digitaalisilla työkaluilla myyntiprosessi on koko ajan hallussa, ja tiedetään mitä asiakkaan kanssa käydään läpi. Tarjousten sisällöt ovat tarkasti dokumentoituja ja erilaiset tarjousversiot ovat hallussa. Tiedät numerolleen tarjouksen katteen ja mistä nimikkeistä se koostuu. Tiedät mitä lupaat laadukkaan tarjouksenhallinnan avulla. Tarjousten huippulaatu nostaa asiakkaan kokemusta koko myyntiprosessista!

Tutustu lisää meidän ratkaisutarjoamaan, lue meidän ostajan oppaasta ja jutellaan lisää KlaroCPQ myyntikonfiguraattorin hyödyistä!

Kiinnostuitko?

Marko Rapeli
Chief Growth Officer
+358 50 3233 973
marko.rapeli@klarocpq.fi

Ota yhteyttä