Blogi

Helpota tarjoustyötäsi digitaalisella työkalulla

Myynnin digitalisointi on nyt voimakkaasti pinnalla, eikä vain johtuen tämän hetkisestä pandemian aiheuttamasta tilanteesta. Tarjoustyön digitalisointi on nyt yksi keskeisimmistä alueista mihin yritykset haluavat nyt panostaa. Yritykset haluavat tehdä laadukkaita tarjouksia nopeammin ja helpommin. Nyt on siis aika päivittää tarjouksenteon työvälineet ja siirtyä 2020-luvulle myyntityössä.

Asiakaspalautteen mukaan myyjät haluavat työkalun, jonka avulla laajan ja monimutkaisen tarjouksen teosta saadaan helppoa, nopeaa ja laadukasta.

Digitaalisilla myyntivälineillä pystyt tekemään enemmän tarjouksia sisällön laadusta tinkimättä.

Tarjoustyökalulla teet tarjouksenteosta sujuvan prosessin aina tarvekartoituksesta eteenpäin. Pystyt ottamaan käyttöön älykkäitä työkaluja asiakkaan tarpeiden selvittämiseen ja sen pohjalta tehtävään ratkaisuvalintaan. Hyödyntämällä älykästä tarjoustyökalua saat helpotettua myynnillesi asiakkaiden ongelmien ratkaisua ja varmistat, että ratkaisusi ovat aina kilpailukykyisiä ja juuri oikeita asiakkaasi tarpeeseen.

Myyjä pystyy hallitsemaan tarjoustyökalun avulla myös helposti asiakkaan kanssa käytävää keskustelua. Myyjä saa tehtyä näppärästi muutoksia tarjoukseen samalla ylläpitäen tarjousdokumenttien versiot helposti ja luotettavasti tarjoustyökalussa. Myyjä voi toimittaa asiakkaalle aina päivitetyn tarjousdokumentin niin, että eri versiot ovat helposti jäljitettävissä. Enää ei tarvitse kaivella sähköpostia tai tietokoneen kovalevyä, ja miettiä, että mikä on se versio mihin asiakas viittaa kysymyksillään ja kommenteillaan.

Eri tarjousversioiden välillä pystytään jopa hyödyntämään analytiikkaa, joka tuo helposti esille versioiden väliset muutokset käyttäjälle. Tämä tekee muutosten seuraamisen helpoksi ja mahdollistaa kätevästi tarjousten vertailun.

Myyntitiimi pystyy tarjoustyökalussa myös helposti jakamaan tietoa tehdyistä tarjouksista ja hyödyntämään niitä uusissa tarjouscaseissa mikä luonnollisesti nopeuttaa tarjouksentekoa. Tarjouksenhallinnansovellus huolehtii, että asiakasnimet, ratkaisut sekä hinnat päivittyvät aina oikeaksi. Enää myyjään ei tarvitse etsiä CTRL+Find -toiminnolla tarjouspohjasta mahdollisesti virheellisiä yritysnimiä eikä pelätä, että ovatko hintatiedot tarjouksella oikein.

Meidän saama palaute sovelluksen käyttäjiltä on erittäin positiivista. Asiakkaidemme palautteen mukaan:

  • pystymme tekemään hitaasta ja vaikeasta tarjoustyöstä nopeaa ja helppoa.
  • sovelluksemme on helppo sovittaa heidän myyntiprosessiin.
  • tarjouksenhallinnan sovellus on kriittinen osa yrityksen myyntiprosessia ja he eivät pystyisi toimimaan ilman ratkaisuamme.

 

Klaron yli 15 vuoden kokemuksen mukaan tarjousprosessin helpottamiseen tarvitaan:

1. Digitaalinen työkalu, joka kattaa myyntiprosessit tarvekartoituksesta sopimusneuvotteluihin.
2. Saumaton ja integroitu prosessi, joka on rakennettu mahdollisimman automaattiseksi ja helppokäyttöiseksi.
3. Käyttäjälähtöinen sovellus, joka on rakennettu aidosti myyjän tarpeisiin.

Tutustu tarkemmin meidän ratkaisuihin: https://www.klarocpq.fi/ratkaisut/
Ota meihin yhteyttä ja varataan tapaaminen! Tapaamisessa kerromme lisää yrityksenne mahdollisuuksista kehittää tarjousprosesseja: https://www.klarocpq.fi/#content-bottom

Kiinnostuitko?

Tuomas Koskiniemi, Managing Director

tuomas.koskiniemi@klarocpq.com
+358401766204 

Tilaa uutiskirje

 

Ota yhteyttä

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.